خرید اینترنتی کفی افزایش قد

چرا بدن شما عضلانی نمی شود؟

اگر ورزش بخشی از برنامه روزانه شما است؛ یعنی چندبار در هفته به باشگاه ورزشی می روید و تمرین می کنید؛ یا برای دویدن یا پیاده روی صبح زود بیدار می شوید و از عادات ناسالم غذایی مثل مصرف نوشیدنی و شیرینی و شکلات دست کشیدید؛ اما از نتیجه آن راضی نیستید و هنوز بدن شما عضله ای نشده و با ایده آل شما فاصله دارد؛ خواندن این مطلب به شما توصیه می شود.

ورزشکاران تازه کار می توانند، حدود 5 تا 10 کیلو عضله در ماه بسازند؛ در حالی که این میزان در ورزشکار نیمه حرفی کمتر و در حدود 3 تا 6 کیلو است.
اما اگر به یکی از این دو گروه تعلق دارید و هنوز میزان کافی عضله سازی نمی کنید مشکل کجا است؟
علل زیادی می تواند وجود داشته باشد که شما به حد ایده آل حجم و شکل مطلوب عضلات خود نمی رسید. شما باید مکانیزم لاغر شدن و عضله سازی بدن خود را بشناسید و همان وقتی که برای مطالعه مقالات تغذیه و ورزشی صرف می کنید، باید نسبت به شناخت بدن خود نیز اختصاص دهید.

پاسخ گویی بدن شما به تمرینات می تواند متفاوت از افراد دیگر باشد؛ درست مانند واکنش متفاوت نسبت به رژیم غذایی.
باید چند اصل اساسی را به خاطر بسپارید: مثل تلاش، زمان کافی برای ریکاوری، تغذیه و ممارست در تمرینات. اگر هر کدام از این اصول مشکل داشته باشد ساختن بدن و رسیدن به تناسب ایده ال که انتظار دارید دشوارتر خواهد بود.

نکاتی برای افزایش نتیجه گیری:

به میزان کافی کالری دریافت نمی کنید

برای افزایش حجم ماهیچه در بدن و حفظ کردن میزان ماهیچه موجود بسیار مهم است که میزان غذایی که مصرف می کنید؛ کافی باشد. به ویژه اگر جز افرادی هستید که وزن و ماهیچه در شما به سختی افزایش پیدا می کند.
بخش مهمی از عضله سازی در بدن به میزان غذای دریافتی بستگی دارد، اگر به اندازه کافی غذا نخورید میزان پروتئین و انرژی کافی به بدن برای عضله سازی نمیرسد.

از منابع نامناسب کالری دریافت می کنید

فقط به این علت که انرژی به بدن برسانید غذا نخورید. باید در انتخاب وعده های غذایی خود هوشمندانه عمل کنید، در غیر این صورت به جای عضله بیشتر چربی سازی خواهید کرد. بیشتر به میزان پروتئین دریافتی توجه کنید. مصرف وعده های غذایی کوچک و متعدد در طول روز برای حفظ سلامت و میزان ماهیچه در بدن بسیار مهم است. سعی کنید در وعده های غذایی اصلی خود در حدود 30 گرم پروتئین با کیفیت مثل غذای دریایی ، مرغ ، تخم مرغ یا حبوبات میل کنید.
چرا بدن شما عضلانی نمی شود؟