خرید اینترنتی کفی افزایش قد

اشتباهات رایج در خوردن صبحانه

طبق تحقیقات افرادی که صبحانه می خورند معمولا وزن بهتری در مقایسه با دیگران دارند. معمولا افرادی که وعده اول روز را حذف می کنند در وعده های غذایی بعدی یعنی ناهار و شام، سراغ غذاهای پر کالری می روند. اما مهم است که توجه داشته باشیم که هر وعده غذایی نیز نمی تواند صبحانه سالم و مفید باشد. مثلا یک لیوان شیرکاکائوی پرچرب؛ یا صبحانه سرشار از شکر و انواع غذاهای ناسالم. به یاد داشته باشید که همه چیز بستگی دارد به داشتن تعادل در رژیم غذایی. در این مقاله به چند مورد از مهمترین اشتباهات که افراد در خوردن صبحانه دارند اشاره می کنیم.

صبحانه را ایستاده و با عجله نخورید

به جای بیدار شدن و خوردن صبحانه ترجیح می دهید که تا آخرین دقایق بخوابید؟ سپس یک تکه شیرینی و قهوه یا چای را برداشته و در اتوبوس، مترو یا در حال رانندگی میل کنید و به خود میگوید که مشکل کجاست. شاید برای بدن مهم نباشد که پشت میز غذا بخوریم یا هنگام رانندگی .
اما نکته اینجاست که چه میزان روی غذایی که می خوریم فکر می کنیم و تمرکز داریم. افرادی که در منزل صبحانه می خورند معمولا توجه بیشتری به آن چیزی که می خورند دارند و انتخاب غذایی آن ها در طول روز بسیار سالم تر است. نتیجه تحقیقات نشان داده است که حرکت کردن یا قدم زدن ذهن ما را از کار اصلی که می خواهیم انجام دهیم منحرف می کند و در نتیجه بیش تر از حد نیاز غذا می خوریم. علاوه بر آن این سبک از غذا خوردن معمولا همراه است با درست نجویدن غذا که معمولا به خاطر عجله رخ می دهد.

فیبر غذایی را در وعده صبحانه را فراموش نکنید

اگر در وعده صبحانه یک وعده پر شکر میل کنید، معمولا بعد از یک تا دو ساعت دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد.
خوردن این نوع از غذا سبب می شود تا قند خون خیلی سریع بالا برود و به همان سرعت نیز افت کند. علاوه بر آن، وعده غذایی با کربوهیدرات ساده بالا باشد بسیار سریع در بدن هضم می شود. در نتیجه میزان انرژی که به بدن داده می شود خیلی سریع مصرف می شود و شما به سرعت احساس گرسنگی خواید کرد.

توصیه متخصص تغذیه سایت به شما این است که در وعده صبحانه غذاهایی با فیبر بالا مثل: غلات صبحانه پر فیبر، جو و عدسی و لوبیا میل کنید؛ یا این که می توانید در صبح یک وعده پروتئین مثل تخم مرغ آب پز میل کنید.
این وعده غذایی شما را برای مدت طولانی سیر نگاه می دارد و انرژی لازم را برای انجام فعالیت روزانه بدون احساس گرسنگی تا وعده غذایی بعدی را به بدن می رساند.
اشتباهات رایج در خوردن صبحانه