مجله بانوان

/

سلامت

/

برنج قهوه ای مخلوط

[ برنج, برنج قهوه‌ای, مخلوط, ]

خرید اینترنتی کفی افزایش قد

 این غذا با دو نوع برنج قهوه ای و سفید و آلبالو خشک درست می شود. در آن انواع سبزیجات نیز وجود دارد و همچون یک سالاد گرم است.

تعداد: 12 نفر زمان تهیه: 25 دقیقه زمان پخت: 45 دقیقه مواد لازم 2 و 1/4   پیمانه آب 410 گرم آب مرغ کم نمک یک پیمانه برنج قهوه ای یک پیمانه برنج سفید ¾ پیمانه آلبالو خشک دو قاشق غذاخوری آب کرن بری یا زغال اخته ¼ پیمانه کره ¾ پیمانه جعفری خرد شده ¾ پیمانه تره فرنگی خرد شده نصف پیمانه هویج خرد شده ¼ پیمانه جعفری تازه خرد شده یک قاشق غذاخوری آویشن تازه نصف قاشق چایخوری نمک ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه نصف پیمانه بادام خرد شده و بوداده طرز تهیه

1- در یک قابلمه آب و آب مرغ را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. برنج قهوه ای را اضافه کنید و دوباره اجازه دهید تا بجوشد. حرارت را کم کنید. در قابلمه را بگذارید تا 25 دقیقه نیم جوش روی حرارت باشد. سپس برنج سفید را اضافه کنید و دوباره بگذارید بجوشد. حرارت را کم کنید. در قابلمه را بگذارید تا 20 دقیقه نیم جوش روی حرارت بماند تا آب اضافه آن کشیده شود. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

2- فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید. در یک قابلمه متوسط کره را روی حرارت متوسط آب کنید. جعفری، تره فرنگی و هویج را اضافه کنید.  5 دقیقه هم بزنید تا نرم شوند.  جعفری، آویشن، نمک و فلفل را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

3- ظرف پیرکس را چرب کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، برنج ها، مخلوط آلبالو، مخلوط سبزیجات و بادام را با هم مخلوط کنید. آنها را داخل پیرکس بریزید.

4- به مدت 35 تا 40 دقیقه داخل فر قرار دهید و یک یا دو بار در این فاصله هم بزنید تا ته نگیرد.

ارزش غذایی کالری: 212 چربی: 7 گرم کلسترول: 10 میلی گرم کربوهیدرات: 33 گرم فیبر: یک گرم سدیم: 220 میلی گرم پتاسیم: 230 میلی گرم کلسیم: 40 میلی گرم آهن: 2 میلی گرم
برنج قهوه ای مخلوط