خرید اینترنتی کفی افزایش قد

راه های مقابله با کسالت پاییزی

این روزها شاید از اعضای خانواده، دوستان و همکاران زیاد می شنوید که در این نیمه از سال، به شدت احساس خستگی و کسالت می کنند. معمولا بیدار شدن از خواب سخت تر است، و در سر تا سر طول روز خمیازه می کشند. شاید اصلی ترین علت این احساس کاهش پیدا کردن میزان تابش خورشید است. افسردگی فصلی، در پاییز و زمستان افزایش پیدا می کند.
اگر احساس خستگی می کنید، سطح انرژی شما در این زمان از سال کم است؛ و البته این احساس فقط در شما نیست.
در شهرهایی مثل مناطق شمالی کشور، معمولا این احساس در مردم شدیدتر است. اما نگران نباشید، نیاز به خوردن قرص یا رفتن به دکتر نیست، چاره این است که راه های تحریک هورمون های فعال کننده بدن را بدانید.به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید

موسیقی شرایط روانی را بهبود می دهد و شما را شاداب تر می کند. تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موزیک شاد باعث افزایش سطح هورمون سروتونین در بدن می شود. صبح بعد از بیدار شدن از خواب موسیقی گوش دهید، و حتی سعی کنید خیلی کوتاه با آن برقصید، چه شروع خوبی برای یک روز خوب!تا می توانید از روز استفاده کنید

سعی کنید تا می توانید در طول روز فعالیت خارج از منزل داشته باشید؛ یا اگر در محیط کار هستید هر ساعت حداقل 5 تا 10 دقیقه از ساختمان خارج شده و قدم بزنید. تنفس هوای تازه در افزایش سطح انرژی و احساس بهتر داشتن بسیار کمک می کند. همینطور رژیم سرشار از ویتامین د را فراموش نکنید. غذاهایی مثل قارچ و ماهی سالمون بسیار مفید هستند. اگر نیاز است حتما مکمل ویتامین دی مصرف کنید.از بی آبی بدن جلوگیری کنید

معمولا در فصل گرم سال افراد نگران کم آبی و تشنگی هستند. اما نباید فراموش کنید که شما هر روز و جدای از اینکه در چه زمانی از سال هستید حتما باید میزان کافی مایعات بنوشید. مصرف کم آب سبب می شود که متابولیسم بدن شما کند شود و احساس خستگی کنید. اگر بیشتر طول روز را در خانه و محیط سربسته هستید پوست شما خشک تر خواهد شد.به میزان کافی بخوابید

در طول فصل پاییز و زمستان متابولیسم بدن شما تغییر می کند و بدن ریتم خاصی را ایجاد می کند؛ بدون اینکه متوجه شوید. همانند بسیاری از جانداران که به خواب زمستاین میروند بدن شما نیز آهسته تر می شود. در این زمان از سال سعی کنید که حتما در حدود 7 تا 9 ساعت خواب کامل در شب داشته باشید.ورزش را فراموش نکنید

ادامه دادن به فعالیت ورزشی و رفتن به باشگاه ورزشی در تمام دوران مهم است، اما در این فصل اهمیت زیادی دارد؛ چرا که رخوت و تنبلی را از شما دور می کند و به شما انرژی کافی می دهد. انجام تمرینات مقاومتی و کار با وزنه بسیار مفید است در شادابی. اگر بتوانید در صبح تمرین کنید که چه بهتر.


راه های مقابله با کسالت پاییزی