خرید اینترنتی کفی افزایش قد

نیمه دوم سال، مصرف ویتامین د را فراموش نکنید

ویتامین د معمولا به عنوان ویتامین مرتبط به خورشید شناخته می شود. علت احتمالا این است که بدن این ویتامین را بر اثر تابش اشعه آفتاب به پوست تولید می کند. رسیدن میزان کافی ویتامین د به بدن برای حفظ سلامتی ضروری است. به داشتن استخوان و ماهیچه سالم و قوی کمک می کند. این ویتامین همچنین نقش بسیار مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد.

جدا از اهمیت ویتامین دی برای سلامتی، متاسفانه تعداد زیادی از افراد به کمبود این ویتامین مبتلا هستند. و در کشور ما ایران که معمولا به خاطر نحوه زندگی و آلودگی هوا در شهر های بزرگ کمبود این ویتامین شیوع زیادی دارد به ویژه در خانم ها. در زنان باردار، سالمندان و کودکان در حال رشد نیاز به ویتامین د از سایر دورانهای زندگی با اهمیت تر است.

ویتامین د متعلق به گروه ویتامین های محلول در چربی است؛ مثل ویتامین آ ، و ک. این ویتامین ها در بدن درون کبد ذخیره می شوند. ویتامین د؛ به صورت طبیعی در برخی گیاهان مثل قارچ و در گوشت سفید مثل ماهی سالمون و همچنین زرده تخم مرغ وجود دارد.

«ویتامین د» در بدن، از تابش اشعه خورشید تولید می شود، که باعث می شود که فرم فعال این ویتامین در بدن ترشح شود.
تحقیقات نشان داده است که وجود میزان کافی ویتامین د در خون برای حفظ سلامت ماهیچه، استخوان، و همچنین در عملکرد طبیعی سیستم ایمنی، بسیار مهم است. سطح پایین «ویتامین د» در بدن با خطر شکستگی استخوان، مشکلات قلبی و عدم تعادل در ارتباط است.در طول روز برای حفظ سلامتی به چه میزان «ویتامین د» نیاز است؟

آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف در حدود 400 تا 800 واحد از «ویتامین د» در روز برای تامین نیاز بدن کافی است. اما بسیاری از متخصصان بر این نظر هستند که این میزان از ویتامین د برای تامین نیاز کافی نیست.
نیاز هر شخصی به ویتامین د کاملا بستگی دارد به شرایط سلامتی و وضعیت بدن فرد.
عواملی مثل رنگ پوست، سنّ، سطح ویتامین د خون و میزان تماس پوست با اشعه آفتاب نقش تعیین کننده ای در میزان مصرف «ویتامین د» دارد. در نتیجه بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که مصرف مکمل این ویتامین باید بیشتر باشد.

به نظر متخصص تغذیه سایت مصرف حدود 600 تا 1000 واحد ویتامین د در طول روز توصیه می شود؛ به ویژه در مناطق سردسیر کشور که معمولا ابری است و میزان تابش آفتاب کم است.شایع ترین علائم کمبود ویتامین د

تشخیص قطعی کمبود ویتامین د فقط با آزمایش خون امکان پذیر است. اما اگر در خود علائمی مثل درد عضلانی بدون دلیل، احساس خستگی و خواب آلودگی ، و همینطور سخت از خواب بیدار شدن را می بینید؛ یکی از دلائل شایع آن می تواند کمبود ویتامین د باشد.
نیمه دوم سال، مصرف ویتامین د را فراموش نکنید