خرید اینترنتی کفی افزایش قد

سرد کردن را بعد از ورزش فراموش نکنید!

تمام توان خود را گذاشته اید و روی تردیل دویده اید، قلب شما هنوز تند میزند؛ و به جای رسید ه اید که می خواهید بایستید تا بتوانید نفسی تازه کنید، در این زمان است که به خود افتخار می کنید و با خود می گویید با تمام توان کالری سوزی کرده ام! اما هنوز کار تمام نشده است و فعلا وقت منزل رفتن نسیت. داشتن زمان کافی برای سرد کردن بدن و ریکاوری بسیار مهم است و می تواند بازدهی ورزشی شما را بهبود دهد.

برای یک برنامه ورزش و تمرینات مناسب ، باید به خود فشار بیاورید و راحت طلبی را فراموش کنید. هر چه شدت تمرینات شما بیشتر باشد برای بدن زمان بیش تری لازم است که ریکاوری کند. تنها در زمان ریکاوری است که ماهیچه شما شروع به ساخته شدن می کند و برای انجام تمرینات بعدی آماده می شود.
پس برای رسیدن به حالت ایده آل باید به زمان ریکاوری به اندازه ورزش کردن اهمیت بدهید. دویدن برای سرد کردن، یک روش بسیار عالی به این منظور است.

همانطور که گرم کردن بدن برای شروع ورزش بسیار مهم است، سرد کردن بدن نیز برای پایان ورزش اهمیت دارد. سرد کردن عضلات شما را از حالت منقبض و استرس خارج می کند و به قلب شما کمک می کند که آرام تر بتپد.
همینطور سرد کردن سبب می شود تا اسید لاکتیک از ماهیچه ها خارج شود و در نتیجه از آسیب رسانی و تحلیل ماهیچه جلوگیری می کند. علاوه بر آن باعث می شود تا اکسیژن رسانی به بافت ماهیچه و خون افزایش پیدا کند و روند ریکاوری را سریع تر می کند.برای سرد کردن از میزان سرعتی که تمرین معمولی می کنید آهسته تر بدوید.

به یاد داشته باشید که سرد کردن بدن نباید فشار اضافه روی عضلات و بدن بیاورد؛ پس آن را در سرعت آرام تری نگاه دارید. بعد از یک اینتروال روی تردمیل یا دوچرخه ضربان قلب شما برای چند دقیقه سریع بالا می رود، پس برای کاهش فشار از روی قلب کمی به راه رفتن ادامه دهید یا آهسته بدوید تا جایی که ضربان قلب شما به حالت نرمال باز گردد.در صورت امکان پا برهنه یا با جوراب، سرد کنید.

برای دادن استراحت به پاها در زمان سرد کردن بدن می توانید بدون کفش و پا برهنه سرد کنید، چرا که قرار داشتن پا درون کفش جریان خون را در آن افزایش می دهد. همین طور نشان داده شده است که راه رفتن با پای برهنه سبب بهبود پاسخ گویی پاها و افزایش زمان عضله سازی می شود؛ به علت تحریک عصبی سلول های کف پا.زمان سرد کردن باید به چه میزان باشد

این که برای چه میزان زمان باید سرد کنید کاملا بستگی دارد به شرایط بدن و نوع تمریناتی که انجام داده اید. هر چه شرایط بدنی شما بهتر باشد باید برای مدت طولانی تری بدن خود را سرد کنید. اما حداقل میزان زمانی که باید به سرد کردن بدن اختصاص دهید در حدود 5 تا 10 دقیقه است.
سرد کردن را بعد از ورزش فراموش نکنید!