خرید اینترنتی کفی افزایش قد

چهار عامل که موجب می شوند همیشه احساس گرسنگی کنید!

حس گرسنگی نشانه طبیعی بدن است و نشان می دهد که به غذا خوردن نیاز دارید. معمولا در زمان گرسنگی شکم فرد خالی است، احساس سردرد می کند و همچنین داشتن تمرکز و فکر کردن مشکل می شود.
برخی افراد می توانند مدت زمان طولانی بین هر وعده غذایی صبر کنند؛ اما این موضوع برای همه یکسان نیست. علل زیادی می تواند وجود داشته باشد که این موضوع را توضیح دهد، در این مطلب به اصلی ترین عوامل موجب گرسنگی شدید پرداخته شده است.

1 میزان کافی پروتئین مصرف نمی کنید

خوردن میزان کافی پروتئین برای کنترل اشتها بسیار مهم است. خاصیت کم کنندگی اشتها برای پروتئین سبب می شود که فرد به صورت خودکار کمتر غذا بخورد. پروتئین در افزایش ترشح هورمون های دستگاه گوارش که فرمان سیری را در مغز تحریک می کنند نیز موثر است. به همین علل شما ممکن است که تعداد دفعات زیاد در روز احساس گرسنگی کنید.

2 خواب شما کافی نیست

داشتن خواب کافی برای حفظ سلامت بدن بسیار ضروری است. خواب کافی برای داشتن عملکرد سالم مغز و دستگاه ایمنی بسیار ضروری است و با کاهش خطر بیماری های مزمن در ارتباط است. علاوه بر این بر اساس شواهد علمی ثابت شده است که خواب در کنترل اشتها و کنترل هورمون های مربوط به اشتها مثل گرلین نقش دارد.
کمبود خواب سبب کاهش سطح این هورمون شده و به همین علت است که کم خوابی با گرسنگی در ارتباط است. از سوی دیگر داشتن خواب کافی سبب ترشح میزان کافی هورمون لپتین در بدن می شود که در ایجاد احساس گرسنگی نقش دارد.

3 مصرف کربوهیدرات تصفیه شده شما زیاد است

کربوهیدرات تصفیه شده که فیبر ندارند معمولا ویتامین و مینرال خود را نیز از دست می دهند. یکی از شایع ترین منابع غذایی کربوهیدرات، آرد تصفیه شده است که در بسیاری از منابع غذایی مثل برنج، نا ن و پاستا وجودد دارد. محصولات غذایی دیگر مثل نوشیدنی گازدار، شکلات و شیرینی جات نیز از قند ساده تولید می شوند.
مصرف این نوع از مواد غذایی سبب افزایش سطح انسولین در خون شده که هورمون تنظیم کننده قند در سلول ها است. زمانی که میزان هورمون انسولین در خون بالا باشد در نتیجه قند سریع تر به داخل سلول ها رفته و فرد دوباره احساس گرسنگی می کند. نوسان قند خون به این شکل همیشه در فرد سبب ایجاد حس گرسنگی می شود.

4 میزان کافی چربی مصرف نمی کنید

مصرف میزان کافی چربی در رژیم غذایی برای داشتن حس سیری مهم است. چربی می تواند نقش مهمی در رژیم غذایی داشته باشد؛ چرا که انتقال آن در بدن به کندی صورت می گیرد، در نتیجه برای مدت طولانی تری در معده می ماند و این سبب می شود که برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.
در یک رژیم غذایی متعادل میزان چربی دریافتی باید در حدود 30 درصد از میزان کل انرژی مصرفی باشد.
چهار عامل که موجب می شوند همیشه احساس گرسنگی کنید!