مجله بانوان

/

سلامت

/

غذاهای ساده که سطح انرژی را افزایش می دهد

[ اسید فولیک, ماست, موز, امگا 3, پروتئین, غذا, ]

خرید اینترنتی کفی افزایش قد

غذاهای ساده که سطح انرژی را افزایش می دهد

بسیاری از افراد در طول روز احساس خستگی می کنند و همینطور حس می کنند که سطح انرژی آنها در طول روز پایین می آید. کمبود انرژی می تواند عملکرد ذهنی و جسمی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بسیار مهم است بدانید که میزان و نوع غذایی که می خورید تاثیر بسیار مهمی روی میزان ذخیره انرژی در بدن شما دارد. اگرچه که تمام غذاها در بدن به انرژی تبدیل می شود، برخی از غذاها هستند که می توانند سطح انرژی شما را افزایش و همینطور یک سطح نسبتاً ثابت از انرژی را در بدن شما نگاه دارند. در این مطلب به لیست غذاهایی که می تواند میزان انرژی در بدن را افزایش دهد پرداخت شده است.

موز یکی از بهترین غذاهای منبع انرژی است. موز یک منبع بسیار خوب از کربوهیدرات، پتاسیم، ویتامین ب6 است که همه این مواد در افزایش سطح انرژی در بدن نقش دارند. نتایج مطالعات نشان داده است که خوردن موز قبل از تمرینات ورزشی به اندازه یک نوشیدنی ورزشی انرژی سازی می کند و می تواند توان شما را افزایش دهد. علاوه بر این موز می تواند آمینو اسیدهای مثل تیروزین و دوپامین را به بدن وارد، فعالیت مغزی را بهبود و از خستگی پیشگیری کند.

خوردن ماهی چرب مثل ماهی سالمون یا ماهی تن یک منبع بسیار خوب از پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین ب است که آن را به یک منبع غذایی بسیار خوب برای رژیم غذایی تبدیل می کند. یک وعده ماهی سالمون یا ماهی تن می تواند نیاز کامل شما به اسید چرب امگا 3 و ویتامین ب12 را تامین کند. اسید چرب امگا 3 می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد، التهاب یک عامل شایع حس خستگی است. در واقع، نتیجه برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل امگا3 باعث کاهش حس خستگی در افراد می شود. علاوه بر آن وجود میزان کافی ویتامین ب12 به همراه اسید فولیک سبب می شود که آهن در سلولهای خونی بهتر عمل کند. وجود میزان کافی گلبول قرمز و عملکرد کافی آنها در خون به بالا بردن سطح انرژی در بدن کمک زیادی می کند.

ماست یک غذای بسیار خوب برای سوخت رسانی به بدن محسوب می شود چرا که سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است. کربوهیدرات موجود در ماست اغلب از نوع قندهای ساده مثل لاکتوز و گلوکز است که سریع در بدن به انرژی تامین می شود. علاوه بر آن ماست حاوی میزان فراوان پروتئین است که به آهسته کردن سرعت جذب کربوهیدرات در بدن کمک می کند و در نتیجه آن قند به جای ورود سریع به جریان خون آرام آرام به سلولها می رسد و همین امر سبب می شود که سطح انرژی مناسبی برای طولانی مدت در بدن وجود داشته باشد.
غذاهای ساده که سطح انرژی را افزایش می دهد