خرید اینترنتی کفی افزایش قد

برای شکست دادن اضطراب اجتماعی، این 6 عقیده را تغییر دهید!

اضطراب اجتماعی در 3 چارچوب زمانی مختلف رخ می دهد: نگرانی پیش از واقعه، ترس و ناراحتی حین رویداد، و انتقاد از خود پس از رویداد. برای شکست دادن اضطراب اجتماعی، باید هدف خود را تغییر دهید. احتمالا هدف کنونی شما این است که دیگران نظر خوبی نسبت به شما داشته باشند. هدف جدید شما، این است که خودتان باشید و در صورت امکان، دیگران را نیز تشویق کنید به خودشان و هویتشان حس خوبی داشته باشند. این 6 عقیده را تشخیص بدهید و با آن ها مبارزه کنید تا بر اضطراب اجتماعی خود غلبه کنید:

در مورد خود: (عقاید مبنی بر ضعف و پایین تر از دیگران بودن) «من خسته کننده هستم. دیگران از من خوششان نمی آید.»

تفکر سالم تر: «حتی اگر در نظر برخی افراد خسته کننده باشم، با ارزش نهادن به خصوصیات منحصر بفردم و افراد دیگری که برایشان ارزش قائلند، به خودم حس خوبی پیدا می کنم.»

در مورد دیگران: «همه نگاه منتقدانه دارند و همیشه به دنبال نقص و نقطه ضعف هستند.»

تفکر سالم تر: «همه، از جمله خود من، نقص دارند. اگر اهمیتی به دیده شدن نقص هایم ندهم، حس بهتری دارم.»

در مورد عدم تایید: «اگر دیگران در موردم نظر خوبی نداشته باشند، بسیار بد است.»

تفکر سالم تر: «حتی محبوب ترین رهبرها و انسان ها را همه دوست ندارند.»

در مورد استانداردهای عملکرد:«باید به نظر 100٪ مطمئن بیایم.»

تفکر سالم تر: «من افرادی که به خود اجازه انسان بودن می دهند را تحسین می کنم و این اجازه را به خودم نیز می توانم بدهم.»

در مورد اضطراب: «دیگران اگر مضطرب بودن مرا ببینند، راجع به من قضاوت منفی می کنند.»

تفکر سالم تر: «اضطراب رایج ترین مشکل روحی است. من در این امر تنها نیستم و اشکالی ندارد اگر گاهی با اضطراب دست و پنجه نرم کنم. دیگران ممکن است به اضطرابشان اقرار نکنند یا با روش های ناسالم آن را بپوشانند. من می توانم خودم را با وجود اضطرابم دوست بدارم!»

توهم گسترش: «اگر کسی نظر بدی راجع به من داشته باشد، به دیگران می گوید.»

تفکر سالم تر: «زندگی کردن با ارزش های مثبت، به من کمک می کند نسبت به خودم حس خوبی داشته باشم و مهم ترین مسئله همین است. یادآوری این مسئله که برخی افراد مشهور حتی پس از آشکار شدن کارهای غلطشان باز هم محبوب هستند نیز کمک بسیاری می کند!»
برای شکست دادن اضطراب اجتماعی، این 6 عقیده را تغییر دهید!