فواید مهم خرما

مجله بانوان

/

سلامت

/

فواید مهم خرما

[ یبوست, آنتی اکسیدان, قند خون, فیبر, خرما, غذا, ]

خرید اینترنتی کفی افزایش قد

فواید مهم خرما

خرما از میوه های بسیار محبوب است که از درختی به نام نخل می روید. خرما در دو نوع خشک شده و تازه برای خرید موجود است.این میوه طعم شیرین دارد و همینطور می تواند دارای خواص مهمی برای سلامتی باشد. در این مطلب به خواص مهم خرما که ازنظر علمی به اثبات رسیده، پرداخته شده است.بسیار مغذی است

خرما دارای مواد مغذی بسیار مهم است. کالری موجود در خرما مشابه انجیر و کشمش است. اکثر کالری موجود در خرما به دلیل وجود کربوهیدرات است و همینطورمیزان کمی پروتئین نیز در خرما وجود دارد. در خرما مواد مغذی مهمی وجود دارد. در حدود 100 گرام خرما 277 کالری انرژی، 75 گرم کربوهیدرات، 7 گرم فیبر، و مقدار قابل توجه پتاسیم، منیزیم،مس، منگنز، آهن و همینطور ویتامین ب6 یافت می شود. خرما همینطور دارای میزان آنتی اکسیدان بالا است.

دریافت میزان کافی فیبر برای سلامت بدن ضروری است. خرما از جمله مواد غذایی است که حاوی میزان فیبر بسیار بالا است. فیبر سبب می شود که حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش ساده تر صورت پذیرد و حرکت منظم روده برای دفع مواد غذایی کمک می کند.

در تحقیقات انجام شده افرادی که مشکلات گوارشی مثل یبوست داشتند بعد از مصرف 7 عدد خرما در روز برای مدت یک هفته بهبود چشمگیری داشتند. از سایر فواید فیبر موجود در خرما می توان به تاثیر آن در کنترل قندخون اشاره کرد. فیبر سبب می شود تا هضم مواد غذایی در دستگاه گوارش آهسته تر صورت گیرد و در نتیجه آن قند از غذا آهسته و آرام به خون وارد شود که نتیجه آن بهبود و تعادل طولانی مدت قند خون است.

خرما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدانی مهم است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و می تواند از بیماری پیشگیری کند. وظیفه اصلی آنتی اکسیدان در بدن مراقبت از سلولها در مقابل مواد آسیب رسان است. اگر خرما را با میوه های مشابه مثل انجیر و کشمش مقایسه کنیم به مراتب میزان آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

از آنتی اکسیدانهای مهم درون خرما می توان به فلاونوئید و کاروتنوئید اشاره کرد. این دو ماده آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند و به کاهش میزان التهاب در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مثل دیابت و بیماری قلب و عروق کمک می کنند. درون خرما ماده مهم آنتی اکسیدانی وجود دارد به نام فنولیک اسید که به ویژه در کاهش ریسک ابتلا به بیماری مزمن مثل دیابت و سرطان کمک می کند.بهبود عملکرد مغری

خوردن خرما می تواند به بهبود عملکرد مغزی کمک کند. مطالعات آزماشگاهی نشان داده است که خرما می تواند مواد التهابی داخل خون را کاهش دهد به ویژه ماده التهاب زا به نام اینترلوکین. بالا بودن این ماده در خون با مشکلات ذهنی و آلزایمر در ارتباط است

,
فواید مهم خرما