مجله بانوان

/

سلامت

/

چند دقیقه در هفته شنا کنیم

[ حرکات شنا, شنا برای درمان بیماری ها, استخر شنا, اطلاعاتی درمورد شنا, مضرات ورزش شنا, آسیب های ورزش شنا, آموزش شنا, ورزش شنا, فواید شنا, ]

خرید اینترنتی کفی افزایش قد

ورزش شنا

شنا درحقیقت باعث تحرک همه بدن انسان می شود‎

شنا کردن ورزشی است که برای همه سنین مفید است. درحقیقت هر فرد 19 تا 64 ساله ای می بایست در هفته 150 دقیقه شنا کند.

شنا برای همه – چه زن و چه مرد، چه پیر و چه جوان- مفید است. شنا درحقیقت باعث تحرک همه بدن انسان می شود. بدون اینکه به بدن فشار وارد کند باعث افزایش کارکرد قلب می شود. قدرت بدنی را افزایش می دهد و ماهیچه ها را تنظیم می کند.

تحقیقات نشان می دهد کسانی که شنا می کنند 50 درصد کمتر از دیگر افراد غیرفعال با احتمال مرگ زودرس و ناگهانی مواجه هستند.

شنا کردن جدای از اینکه باعث شادابی می شود برای بالابردن اعتماد به نفس انسان نیز مفید است. این ورزش همچنین برای کسانی که دچار عارضه های مختلف هستند و یا معلولیت های مختلف دارند نیز فواید بسیار دارد.

شنا کردن با افزایش حجم شش ها، باعث بالا بردن کارکرد تنفسی و همچنین از بین رفتن آلرژی می شود.

شنا کردن همچنین در دوران بارداری به شدت برای بانوان مفید است چون باعث تنظیم وزن بدن آنان می شود.

شنا کردن همچنین باعث سوزاندن شدید کالری می شود. این ورزش حتی باعث تنظیم خواب در انسان شده و استرس را نیز در انسان کاهش می دهد.

منبع: شفقنا