چگونگی محاسبه وزن هدف برای کاهش وزن

مجله بانوان

/

سلامت

/

چگونگی محاسبه وزن هدف برای کاهش وزن

[ رژیم لاغری, کاهش وزن, تناسب اندام, ]

خرید اینترنتی کفی افزایش قد

چگونگی محاسبه وزن هدف برای کاهش وزن

از نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) اضافه وزن و چاقی به عنوان تجمع غیرطبیعی یا بیش از اندازه چربی در بدن که سلامتی فرد را مختل می کند شناخته می شود. در سال های اخیر اضافه وزن در جهان به شدت رو به افزایش است و در 10 سال اخیر چاقی افزایش چشمگیری داشته است. چاقی تنها مشکل بزرگسالان نیست و در کودکان و نوجوانان نیز روند رو به رشدی دارد. طبق آمار منتشره، نیمی از افراد ساکن در تهران اضافه وزن دارند و 20 درصد آنان چاق هستند.

رژیم لاغری و کاهش وزن از مهم ترین مسائل است که زندگی ما با آن گره خورده؛ آمار چاقی در کشور ما ایران بسیار ناامید کننده و رو به افزایش است. با وجود تبلیغات گسترده هنوز افراد با مشکلات زیادی برای لاغر شدن مواجه هستند. بسیاری از افراد با یک رژیم نه چندان مناسب و علمی لاغر شده و پس از مدت کوتاهی دوباره چاق شده و حتی بیشتر از قبل وزن می گیرند

اکثر افرادی که هدف وزن کم کردن دارند یک عدد جادویی و تقریبا غیرقابل دسترس را نسبت به وزنی که می خواهند داشته باشند را تصور می کنند، شاید وزنی که در دوران مدرسه داشتند و یا وزنی که آنها را در محدوده شاخصسه طبیعی توده بدن یعنی همان BMI قرار می دهد.

اما در واقع هیچ یکی از این اعداد صحیح نیست. محاسبه کردن درست وزن هدف برای کاهش وزن بسیار مهم است چرا که می تواند در صورت زیاد یا کم محاسبه شدن علاوه بر اثر گذاشتن روی انگیزه کاهش وزن خطراتی را نیز برای سلامت فرد ایجاد کند.

حقیقت آن است که یک فرمول کامل برای این کار وجود ندارد تا بتوانید به راحتی وزن هدف خود را محاسبه کنید. البته که محاسبه وزن هدف به عوامل مهمی مثل وزن فعلی و قد، میزان فعالیت بدنی، شکل بدن، حجم ماهیچه و به بسیاری مسائل دیگر مرتبط می شود اما محاسبه وزن هدف صحیح را باید حتما با مشاوره کردن با پزشک و متخصص تغذیه خود به دست بیاورید.

متخصص تغذیه سایت برای به دست آوردن وزن حدودی هدف درست یک فرمول ساده پیشنهاد می کند به شما.مردان

برای مردانی که قد آنها 152 سانتیمتر است وزن آنها باید 48 کیلو گرم باشد و پس از آن به ازای هر 2.5 سانتیمتر افزایش قد وزن فرد باید 2.5 کیلو بیشتر شود.زنان

برای زنان 152 سانتیمتری وزن باید 45 کیلوگرم باشد و به ازای هر 2.5 سانتیمتر افزایش قد وزن در حدود 2.2 کیگرم افزایش پیدا می کند.

این محاسبه اگرچه که میزان ماهیچه بدن، سن . بسیاری عوامل دیگر را شامل نمی شود ولی برای شروع یک عدد تقریبی خوب را به فرد پیشنهاد می دهد. علاوه برآن معمولا افراد چاق بیشتر وزن بدنشان را چربی تشکیل می دهد تا ماهیچه.
چگونگی محاسبه وزن هدف برای کاهش وزن